sobota, 21 lipca 2012

Pozytywny efekt wojny patentowej: wiemy jak wyglądał iPad z 2002 roku

iPad został zaprezentowany w 2010 roku. Okazało się, że firma z Apple pracowała nad podobnym sprzętem na długo przed premierą iPhone'a. W Sieci pojawił się prototyp, który opracowano już 10 lat temu. Co to oznacza dla sporu między Apple a Samsungiem?Każdy kto myślał, że historia mobilnych sprzętów Apple'a rozpoczęła się od mniejszego iPhone'a jest w błędzie. W Cupertino najpierw powstał tablet, a dopiero później na jego bazie przygotowano przełomowego iPhone'a. Podczas konferencji AllThingsD w 2010 roku Steve Jobs mówił: Zdradzę wam sekret - rozpoczęło się od tabletu. Wpadłem na pomysł sprzętu z dużym wyświetlaczem multitouch na którym można pisać palcami. Zapytałem o to naszych ludzi. Sześć miesięcy później przygotowali niezwykły wyświetlacz, który przekazałem jednemu z naszych niesamowitych ludzi o interfejsu. Pomyślałem sobie "o mój Boże, możemy na tym zbudować komórkę!". Więc plany tabletowe odłożyliśmy na bok i rozpoczęła się praca nad iPhone'm Steve JobsJonathan Ive z Apple'a zdradza, że opublikowane mockupy sprzętu datowane są na okres od 2002 do 2004 roku. Prototyp opublikowano w związku z trwającą wojną patentową z Samsungiem. Firma Apple chce udowodnić, że rozwiązania stosowane w iPadzie są wyłącznie pomysłem inżynierów z Cupertino i nie można ich kopiować. Prototyp różni się od tego co trafiło na rynek pod nazwą iPad - nie ma tu dobrze znanego przycisku "Home". Są za to zaokrąglone krawędzie, gniazdo docka i ramka między wyświetlaczem, a krawędzią obudowy. Specyfikacja sprzętu pozostaje tajemnicą. Mówi się, że prototypowy tablet z Cupertino wyposażony był w układ Pentium M. Rozdzielczość ekranu to niestety zagadka. Od dłuższego czasu wszyscy więksi producenci elektroniki wciągają się wzajemnie w spory patentowe. Sposobem na zarabianie dodatkowych pieniędzy stało się wygrywanie spraw sądowych, a nie wypuszczanie na rynek nowych, użytecznych rozwiązań. Z punktu widzenia szarego użytkownika nie podoba mi się ten proces, ale muszę przyznać jedno. Akta spraw patentowych czasem przynoszą ciekawe kąski dla gadżeciarzy. Prototypowy tablet Apple'a zapewne jest jednym z nich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komputery Ciekawostki Artykuły biurowe Dogging Strony www dziewczyny Odloty