Pierwsze miesiące 2012 roku były optymistyczne dla producentów telewizorów. Szybko rośnie sprzedaż telewizorów, a Polacy masowo wybierają duże telewizory. Pod względem sprzedaży rekordowy okazał się maj 2012 roku.W ciągu pierwszych miesięcy 2012 roku
sprzedaż telewizorów LCD w Polsce wzrosła w ujęciu rocznym o 22,2 proc., a telewizorów plazmowych o 5,9 proc.
Rekordowy w tym roku był natomiast maj, w którym sprzedaż telewizorów LCD wzrosła aż o 56,6 proc., z kolei sprzedaż telewizorów plazmowych o 27 proc. - wynika z raportu Panelmarket firmy Gfk do którego dotarła Rzeczpospolita. Z danych wynika także, że
Polacy najczęściej kupują telewizory o przekątnej 40" - 42", które stanowią 35,6 proc. sprzedaży. Popularne są także telewizory 31" - 32" (26,2 proc. sprzedaży) oraz telewizory 43" - 49" (14,5 proc. sprzedaży).
Dane potwierdzają przedstawiciele dużych sieci sprzedaży. Przyznają, że od dwóch lat widoczny jest trend rosnącej sprzedaży telewizorów o większych przekątnych. Zwiększony popyt ma związek z tym, że produkcja takich telewizorów jest coraz tańsza, a tym samym ceny modeli z dużymi ekranami bardziej przystępne dla Polaków.
Z informacji producentów wynika także, że w 2011 roku Polacy kupili około 56 tys. sztuk telewizorów LCD/LED z ekranami o przekątnych co najmniej 46 cali. Co ciekawe, jak twierdzą producenci, w tym roku ten sam poziom sprzedaży osiągnięto już w pierwszym półroczu. Niewątpliwie wpływ na zwiększony popyt miało Euro 2012 oraz naziemna telewizja cyfrowa (DVB-T).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz