Spośród krajów europejskich największa liczba płatności zbliżeniowych Visa dokonywana jest w Polsce; również ich wartość jest największa w naszym kraju. Realizowanie w Polsce już ponad jednej transakcji zbliżeniowej Visa na sekundę potwierdza, że polscy konsumenci szybko przekonują się do tego nowoczesnego sposobu płacenia, co dobrze rokuje zastępowaniu gotówki w segmencie płatności o niskiej wartości, gdzie do tej pory królowała ona niepodzielnie - mówi Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w PolsceKarty zbliżeniowe Visa umożliwiają płatności za codzienne zakupy (do 50 zł) bez podawania karty sprzedawcy i wprowadzania kodu PIN - jak również płatności na większe kwoty wykonywane w "standardowy" sposób, czyli poprzez umieszczenie karty w czytniku kart z mikroprocesorem i potwierdzenie transakcji kodem PIN.
Visa Europe promuje płatności zbliżeniowe Visa w różnych sieciach detalicznych poprzez premiowanie takich płatności nagrodami. Dla przykładu, taka kampania trwa od lutego br. w ponad 2,5 tys. sklepów sieci Żabka oraz siostrzanej sieci Freshmarket. W maju br. zakupy biletów w multipleksach Cinema City były premiowane porcją prażonej kukurydzy lub butelką wody, a w lipcu br. płacący zbliżeniowo kartami Visa w sieci kiosków Kolporter otrzymają puszkę Pepsi. W sklepach realizowane są także kampanie edukacyjne na temat możliwości płacenia zbliżeniowo kartami Visa. Taka kampania miała miejsce w tym roku w wybranych sklepach sieci Kaufland, a od końca maja br. podobna kampania trwa w super- i hipermarketach sieci Carrefour, w której m.in. krótkie animowane filmy edukacyjne wyświetlane są na ekranach czytników kart.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz