niedziela, 22 lipca 2012

Visa: Już jedna transakcja na sekundę kartami zbliżeniowymi w Polsce

Polacy dokonują już ponad 1,2 transakcji zbliżeniowych Visa na sekundę, co potwierdza szybkie przyzwyczajanie się konsumentów w naszym kraju do wygodnych płatności zbliżeniowych. Korzystacie z tej usługi na zakupach?Jak wynika z najnowszych danych organizacji Visa Europe, w maju 2012 roku dokonano w Polsce prawie 3,3 mln płatności zbliżeniowych Visa, czemu sprzyja szybko rosnąca sieć akceptacji płatności zbliżeniowych. Obecnie kartami z funkcją zbliżeniową Visa oraz smartfonami wykorzystującymi aplikację Visa payWave można płacić w 70 tys. terminali w Polsce. Płatności zbliżeniowych można dokonywać w terminalach zainstalowanych zarówno w dużych, znanych sieciach, jak np. coffeeheaven, McDonald's, Empik, Rossmann, Shell, IKEA, Żabka, Carrefour czy Auchan, ale i w wielu mniejszych sklepach

Spośród krajów europejskich największa liczba płatności zbliżeniowych Visa dokonywana jest w Polsce; również ich wartość jest największa w naszym kraju. Realizowanie w Polsce już ponad jednej transakcji zbliżeniowej Visa na sekundę potwierdza, że polscy konsumenci szybko przekonują się do tego nowoczesnego sposobu płacenia, co dobrze rokuje zastępowaniu gotówki w segmencie płatności o niskiej wartości, gdzie do tej pory królowała ona niepodzielnie - mówi Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w PolsceKarty zbliżeniowe Visa umożliwiają płatności za codzienne zakupy (do 50 zł) bez podawania karty sprzedawcy i wprowadzania kodu PIN - jak również płatności na większe kwoty wykonywane w "standardowy" sposób, czyli poprzez umieszczenie karty w czytniku kart z mikroprocesorem i potwierdzenie transakcji kodem PIN.

Visa Europe promuje płatności zbliżeniowe Visa w różnych sieciach detalicznych poprzez premiowanie takich płatności nagrodami. Dla przykładu, taka kampania trwa od lutego br. w ponad 2,5 tys. sklepów sieci Żabka oraz siostrzanej sieci Freshmarket. W maju br. zakupy biletów w multipleksach Cinema City były premiowane porcją prażonej kukurydzy lub butelką wody, a w lipcu br. płacący zbliżeniowo kartami Visa w sieci kiosków Kolporter otrzymają puszkę Pepsi. W sklepach realizowane są także kampanie edukacyjne na temat możliwości płacenia zbliżeniowo kartami Visa. Taka kampania miała miejsce w tym roku w wybranych sklepach sieci Kaufland, a od końca maja br. podobna kampania trwa w super- i hipermarketach sieci Carrefour, w której m.in. krótkie animowane filmy edukacyjne wyświetlane są na ekranach czytników kart.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komputery Ciekawostki Artykuły biurowe Dogging Strony www dziewczyny Odloty